söndag 22 april 2012

Den Svenska Björnstammen - Svalkar vinden ackord

Satt och spelade lite gitarr häromdan, tänkte att jag skulle spela Svalkar vinden, Björnstammens nya hit. Hittade inga ackord. Så här kommer dem! 


En väldigt enkel låt, i varje fall refrängen.


Intro: C# |  | Ab | F#


 C#                  Ab
Det finns en annan sida 
                      F#                 C#
Det finns nånting jag aldrig ser 
                               Ab
Men jag vill inte veta vad 
            ??                     F#
För därifrån syns längtan mer
                 Fm                  Ebm                   Fm       F#
Men om jag tar mig från en sviken dröm och hit igen 


Så kanske jag kan känna meningen med tystnaden 


C#
Svalkar vinden, värmer solen 


Ser du något bakom molnen? 
Ab
Känner du lyckan genom sorgen? 
F#
Jag har inget mera än mina




Om man vill kan man flytta ner den ett steg, då blir den ännu enklare.



Intro: C |  | G | F


 C                  G
Det finns en annan sida 
                      F                 C
Det finns nånting jag aldrig ser 
                               G
Men jag vill inte veta vad 
            ??                      F
För därifrån syns längtan mer
                 Em                      Dm                        Em       F
Men om jag tar mig från en sviken dröm och hit igen 


Så kanske jag kan känna meningen med tystnaden 


C
Svalkar vinden, värmer solen 


Ser du något bakom molnen? 
G
Känner du lyckan genom sorgen? 
F
Jag har inget mera än mina






Är dock osäker på ackordet vid "för därifrån syns längtan", om någon vet vilket det är så är det bara att säga till. Kanske bara är basgången som sänks där. Hoppas det var lite till hjälp =)

1 kommentar: